recent
أخبار ساخنة

... أنت ..... للأستاذة. عبير الصلاحي

إنت.....!!!
عاوزة أوصفك للناس بحالها
 في كلمتين 2وبس  
 إنت اللي قبل هواك ما يجي
 عمر قلبي في يوم ما حس
وإنت اللي بعد هواك ما فاتني
 علمتني 100الف درس
تسمح لي إني اوصفك
تسمح لي إني أوصفك  وأنا دايبة فيك؟!                      انت؟!!....                                                                 انت اللي كنت أنا عايشة بيك
.ماسكة في إيديك ومتبتة 
محمية فيك..
شايفة الحياة من نور عينيك
ولا عمري مرة ظلمتني
 ولا فاكرة ح زنتى  قسيت عليك......                                     إنت؟!!.....                                                                انت الهنا مسقي في كاسات.
حتى في كلامنا والسكات..
كم ألف نجمة جبتها لي من السما
 وغزلت بيها عقد لولي
 تلبسه ست البنات..                                                       إنت.؟!...
إنت الحساب من غير عتاب
.لدموع عيوني قفلت باب
.ولبسمتي فرشت سكة بالورود
 زينت صغح الكتاب.
إنت..؟!!..
إنت اللي كل  ما أقول 
راح أنسى وأقلب الصفحة ببساطة
 وأحذفك كده من حياتي
.ألقى كل الكون عاتبني
 حتى عمري وذكرياتي 
 كلهم رفضوا الغياب.
لكني مش هأقدر أسامح قسوتك
 وأرجع إليك من غير حساب.!
بعد قلبي ما فوته وحده 
يلفظه 100ألف باب.
.ده كل فرحة رسمها بيك 
دايبة في مرار الغياب..
اعذرني ما قدرت أوصفك..
تاهت ملامحك مالعذاب........ 
بقلمي عبيرالصلاحي 
من ديواني تعال أما أقولك
google-playkhamsatmostaqltradent